فرار طارمی از محاصره با گل و قهرمانی!

درخشش ستاره ایرانی پورتو منجر به پیروزی این تیم مقابل کاسا پیا و حفظ فاصله با بنفیکا شد.

در مسابقه ماقبل پایانی هفته سی و دوم لیگ برتر پرتغال، تیم فوتبال پورتو که مهدی طارمی را در ترکیب و خط حمله داشت، از ساعت ۲۳ یکشنبه شب در ورزشگاه دو دراگائو به مصاف تیم رده دهمی کاسا پیا رفت تا به پیروزی در این بازی خانگی برسد و امیدهایش برای رسیدن به قهرمانی را زنده نگه دارد.

ستاره ایرانی پورتو که پس از سه هفته گلزنی پیاپی در لیگ برتر پرتغال در دیدار اخیرشان مقابل آروکا نتوانسته بود به این مهم دست پیدا کند و تلاش او ثمری نداشت، در جدال دیشب برابر کاسا پیا دوباره به روند گلزنی بازگشت و در مسابقه‌ای که بارها دروازه حریف را تهدید کرد، توانست یک گل با حضور به موقع در محوطه جریمه حریف بزند.

مهدی طارمی در دقیقه ۹ فرصت خوبی در محوطه جریمه کاسا پیا به دست آورد و در حالی که برای مهار توپ تهدید نمی‌شد، اقدام به شوت‌زنی کرد که مدافع حریف به زیبایی سد راه او شد و نگذاشت ضربه این مهاجم ایرانی تبدیل به گل اول پورتو شود.

ریکاردو باتیستا که شب فوق‌العاده‌ای سپری کرده و بارها دروازه کاسا پیا را نجات داده بود، این بار مقابل ستاره ایرانی پورتو قرار گرفت و در دقیقه ۳۶ پیشروی این بازیکن تا محوطه جریمه و ضربه بغل پای زمینی او را بی‌نتیجه گذاشت و این مهار توپ مانع از گلزنی طارمی شد.

طارمی در دقیقه ۴۱ بندیتو موکندی، هافبک ۲۰ ساله حریف را که احساس مصدومیت داشت، سعی کرد به بیرون از زمین هدایت کند که همین اتفاق نزدیک بود منجر به ایجاد تنش و درگیری بین بازیکنان دو تیم شود که خیلی زود این غائله به پایان رسید.

اوانیلسون، زوج مهدی طارمی در خط حمله پورتو در لحظات پایانی نیمه اول به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا کار این تیم برای جبران نتیجه در مقابل تیم سختکوش کاسا پیا سخت‌تر شود، اما در نیمه دوم نمایش درخشان ملی‌پوش ایرانی پورتو سرنوشت تیمش را کاملا عوض کرد.

گابریل ورون که در دقیقه ۵۶ به‌عنوان اولین تعویضی پورتو به زمین آمد، یک دقیقه پس از ورود به بازی نفوذ تند و تیزی از سمت راست محوطه جریمه کاسا پیا انجام داد و پس از دو بار تلاش برای دادن پاس گل، توپ را در محوطه ۶ قدم به مهدی طارمی رساند تا این ستاره ایرانی با جای‌گیری مناسب گل تساوی را بزند و امیدهایشان برای پیروزی را زنده کند.

لحظه بازگشت پورتو به جام و زنده شدن امیدهای قهرمانی از همین جا شروع شد؛ زمانی که طارمی با حضور به موقع در محوطه ۶ قدم و یک ضربه بغل پا گلزنی کرد و تیمش را در مسیر برد قرار داد

در شرایطی که پورتو حملات همه جانبه‌ای روی دروازه کاسا پیا داشت و حملات‌شان بی‌نتیجه می‌ماند، نزدیک بود آنها در دقیقه ۷۶ با موقعیت‌سازی مهدی طارمی به گل برسند، اما پاس در عرض این ملی‌پوش ایرانی و ضربه پشت پای په‌په و در ادامه ضربه قیچی برگردان گالنو به تیرک افقی اصابت کرد و بازهم تبدیل به گل نشد.

طارمی که پس از باز کردن دروازه کاسا پیا ۱۷ گله شده و در رده دوم جدول برترین گلزنان به ژوآئو ماریو رسیده و به اختلاف یک گله خود با گونسالو راموس، ستاره بنفیکا را حفظ کرده بود، سعی داشت با گلزنی دوباره در این مسابقه به صدر جدول این رده‌بندی برسد که پس از درخشش دروازه‌بان، این بار یکی از مدافعان حریف مانع از دبل او شد.

اوستاکیو در دقیقه ۸۳ با شوت روی پا قصد داشت گل دوم پورتو را بزند که واکنش تماشایی دروازه‌بان کاسا پیا مانع از این اتفاق شد، اما در ریباند نزدیک بود مهدی طارمی دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند که این بار ضربه محکم او قبل از ورود به دروازه با تکل تماشایی ژوآن نونس، مدافع تعویضی حریف دفع شد و به کرنر رفت تا بازهم او ناکام بماند.

فرار از سمت راست محوطه جریمه و یک پاس در عرض ممکن بود طارمی را به هفتمین پاس گل فصل برساند که این اتفاق نیفتاد و در ادامه ضربه پشت پای په‌په و قیچی برگردان گالنو به تیرک افقی خورد و نتیجه‌ای نداشت

پورتو که در صورت عدم پیروزی قهرمانی در این فصل را از دست می‌داد، با توجه به اعلام ۸ دقیقه وقت اضافه فرصت مناسبی برای زدن گل پیروزی پیدا کرد و با ادامه فشار حملات خود توانست در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده روی ارسال تماشایی په‌په بازیکن برزیلی خود، ضربه سر تونی مارتینز و ضربه تمام کننده دنی ناماسو به دومین گل برسد.

یاران طارمی با کسب پیروزی دو بر یک خانگی مقابل کاسا پیا ۷۹ امتیازی شدند و ضمن تثبیت جایگاه‌شان در رتبه دوم جدول لیگ برتر پرتغال، فاصله چهار امتیازی خود با بنفیکا صدرنشین را حفظ کردند تا در دو هفته پایانی همچنان امیدوار به از دست دادن امتیاز توسط بنفیکا و تکرار قهرمانی در این رقابت‌ها بمانند.

با این شلیک روی پا، طارمی خودش را برای شادی دومین گل آماده می‌کرد که مدافع کاساپیا با تکل عالی سد راه او شد و نگذاشت این توپ به تور برسد

ملی‌پوش ایرانی پورتو در دیدار مقابل کاسا پیا که سی و یکمین بازی فصل او بود و تا دقیقه ۸+۹۰ در زمین حضور داشت، ۱۷ گله شد و حالا امید زیادی دارد فاصله یک گله با راموس در صدر جدول گلزنان را جبران کند و به آقای گلی در لیگ برتر پرتغال برسد.

پورتو هفته آینده باید به مصاف فامالیکائو برود که پیش‌بینی می‌شود یاران طارمی به برتری در این مسابقه دست پیدا کنند، اما بنفیکا صدرنشین کار سختی در جدال بیرون از خانه برابر اسپورتینگ لیسبون دارد که البته پیروزی آنها در این مسابقه منجر به قهرمانی‌شان در فاصله یک مسابقه مانده به پایان فصل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا