رکورد منحصربفرد خطیبی در فوتبال ایران

رسول خطیبی این بار در نقش مدیرعامل یک صعود دیگر در فوتبال ایران را تجربه کرد.

تیم فوتبال مس سونگون در اولین سال تاسیس خود موفق شد به لیگ دسته اول صعود کند. این تیم سال گذشته بعد از انتخاب رسول خطیبی به عنوان مدیرعامل باشگاه مس سونگون تاسیس و در فرصتی محدود آماده حضور در رقابت های لیگ دسته دو شد و در نهایت با قرار گرفتن در صدر جدول گروه دوم این مسابقات جواز صعود مستقیم به لیگ یک را کسب کرد.
مدیرعامل مس سونگون را پیش از این به عنوان بازیکن و مربی در فوتبال ایران دیده بودیم. خطیبی این بار در پستی جدید و کاملا متفاوت موفق به انجام کاری شد که در آن تخصص دارد؛ صعود!
رسول خطیبی که سابقه بازی در تیم های هامبورگ، پاس، تراکتور، سپاهان و… را دارد بعد از ورود به عرصه مربیگری و مدیریت تخصص جالبی از خود به نمایش گذاشته و 4 صعود در کارنامه او به چشم می خورد. او پیش از اینکه به عنوان مدیرعامل مس سونگون، صعود به لیگ یک را تجربه کند در نقش سرمربی، 3 تیم را به لیگ بالاتر رسانده بود. البته او یک بار هم به عنوان بازیکن در لباس شهرداری تبریز موفق به صعود به لیگ آزادگان در اوایل دهه هفتاد شده بود تا در مجموع ۵ صعود تا کنون به نامش ثبت شود.
خطیبی در سال 1392 و زمانی که هنوز خودش هم فوتبال بازی می کرد، به عنوان یک مربی جوان دست به کار بزرگی زده و گسترش فولاد تبریز را لیگ برتری کرد. صعود با ماشین سازی به لیگ برتر در سال 1395 دومین تلاش موفق خطیبی در بالا بردن تیم های تحت هدایتش بود. او سه سال بعد و این بار به عنوان سرمربی آلومینیوم اراک توانست این تیم را برای اولین بار در تاریخ به لیگ برتر برساند.
خطیبی که در این مدت حضور روی نیمکت تراکتور را هم طی دو مقطع تجربه کرد، تابستان سال گذشته به عنوان مدیرعامل باشگاه مس سونگون انتخاب شد. از اولین اقدامات او تاسیس تیم فوتبال بود که با هدایت یوسف بخشی‌زاده در سال اول موفق به صعود به لیگ یک شد تا پنجمین صعود در کارنامه رسول خطیبی درج شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا