تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر

هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر در حالی با تمام حواشی منحصربه‌فردش تمام شد، که پرسپولیس به خواسته‌اش رسید و صدر را حفظ کرد.

لیگ برتر در دوره بیست و دوم با هیجانی وصف‌ناپذیر به هفته بیست و هشتم رسید. در روز اول مسابقات این هفته که سپاهان و استقلال تلاش زیادی برای همزمان کردن بازی‌های آن داشتند، 5 مسابقه برگزار شد و در یکی از مسابقات حساس، تیم فوتبال سپاهان توانست در مسجد سلیمان به پیروزی ارزشمند 2 بر صفر دست پیدا کند، تا پرسپولیس را با فشار زیادی به مصاف پیکان بفرستد. در انزلی شاگردان محمد ربیعی دست به کار بزرگی زدند و ملوان را در شرایطی با 4 گل شکست دادند که همین تیم هفته گذشته موفق به توقف سپاهان و ایجاد یک جابجایی بزرگ در صدر جدول شده بود. دیگر دیدار مهم روز اول مصاف تراکتور برابر مس کرمان بود، که شاگردان خمس با نتیجه 3 بر 1 برنده شدند، تا مس کرمان خطر سقوط را با تساوی استقلال و صنعت نفت در همین روز در آزادی از همیشه بیشتر احساس کند. درنهایت ذوب‌آهن در یک جدال میانه میدانی موفق به شکست 2 بر صفر فولاد خوزستان شد.
مهم‌ترین بازی روز دوم که چشم همه علاقه‌مندان به فوتبال به آن دوخته شده بود، مصاف پرسپولیس و پیکان بود که شاگردان گل‌محمدی در یک بازی دشوار و در حالی که ریتم مناسب هفته‌های گذشته را نداشتند، با پنالتی مهدی ترابی برنده از زمین خارج شدند، تا همچنان سرنوشت قهرمانی در دستان خودشان باشد. در دیگر دیدار روز دوم گل‌گهر که با پیروزی مس و تراکتور به رده ششم سقوط کرده بود، روز تلخی را پشت سر گذاشت و با یک گل در خانه مغلوب آلومینیوم در خانه شد. مصاف دیگر این هفته دیدار نساجی و هوادار در وطنی قائمشهر بود که با تساوی یک بر یک تمام شد.

یازده بازیکن منتخب این هفته به شرح زیر توسط تیم تحریریه “ورزش‌ سه”، انتخاب شده‌اند، جایی که مس رفسنجان بالاتر از سپاهان و پرسپولیس با 3 نماینده در تیم هفته بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و البته برتری ارزشمند آلومینیوم در سیرجان هم 2 بازیکن از این تیم را به جمع 11 بازیکن منتخب هفته رسانده است.


*دروازه‌بان
حسین پورحمیدی (آلومینیوم اراک): 
مصاف گل‌گهر و آلومینیوم در سیرجان یکی از بازی‌های هیجان‌انگیز هفته بود، که تحت تاثیر بازی همزمان پرسپولیس و پیکان زیاد دیده نشد، اما پورحمیدی در این مسابقه و به ویژه در 45 دقیقه دوم آن عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت، تا تیمش را با 3 امتیاز ارزشمند راهی اراک کند. پورحمیدی در شروع نیمه دوم موفق شد ضربه سر دیدنی یونس شاکری را با مهارت بالایی دفع کند، اما اوج کار او مهار ضربه پنالتی امین قاسمی‌نژاد در دقیقه 57 و چند دقیقه پس از گل فخرالدینی بود. گل‌گهر در نیمه دوم برای جبران نتیجه و گرفتن امتیاز سراپا حمله بود، اما هر بار به سد محکم پورحمیدی، سنگربان ملی‌پوش اراکی‌ها، خورد تا سعید الهویی و شاگردانش خاطره‌ای تلخ از این دروازه‌بان در ذهن‌شان بماند. با وجود عملکرد خوب گروسیان در مصاف با استقلال، حسین پورحمیدی انتخاب اول تحریریه ورزش سه برای تیم هفته شد.

1872073

*مدافعان 
نیلسون جونیور (سپاهان)
با شروع نیم فصل دوم و خروج رناتو داسیلویرا بود که نیلسون جونیور در کنار دانشگر به دفاع اصلی سپاهان بدل شد. او در نیم فصل دوم عملکرد خوبی در ترکیب سپاهان داشت و البته روزهای بدی را هم پشت سر گذاشت، اما در مصاف با نفت مسجد سلیمان، علاوه بر اینکه در فاز دفاعی به خوبی توانست از عهده وظایف خود برآید، با شروع نیمه دوم روی ارسال رامین رضائیان گل تعیین‌کننده‌ای برای تیمش در مسیر کسب سه امتیاز و قهرمانی ثبت کرد. این اولین گل نیلسون برای سپاهان بود و با توجه به حساسیت بازی و تاثیری که در ادامه مسابقه داشت، بسیار پراهمیت بود.

1872071

شاهین توکلی (مس رفسنجان)
شاهین توکلی در حال سپری کردن بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود است. او در مصاف با ملوان در انزلی که با پیروزی 4 گله شاگردان ربیعی تمام شد، موفق به ثبت یکی از گل‌های تیمش شد، اما انتخاب او برای تیم هفته فقط به دلیل گلزنی نیست. او در این مسابقه به دلیل مصدومیت رامتین سلیمان‌زاده برخلاف همیشه که در سمت راست خط دفاعی سه نفره مس بازی می‌کند، در قلب خط دفاعی قرار داده شده بود و در جریان بازی‌ بارها با قطع توپ‌های به موقع خود مانع از گلزنی بازیکنان ملوان شد. این بازیکن در 20 دقیقه پایانی هم با تغییر تاکتیکی‌ای که ربیعی در آرایش تیمش ایجاد کرد، به پشت هافبک دفاعی رفت و در مجموع عملکرد بی‌نقصی در ترکیب مس داشت، تا انتخابش برای تیم هفته چندان سخت نباشد.

1872076

آرمان اکوان (ذوب‌آهن)
در روز خوب مدافعین ذوب‌آهن، گاندوهای اصفهانی موفق شدند فولاد خوزستان را با نتیجه دو بر صفر شکست دهند که در این میان، نقش پررنگ آرمان اکوان محسوس بود. مدافع بلندقامت ذوبی‌ها که در این بازی به خوبی از پس وظایف دفاعی محوله از سوی کادر فنی تیمش برآمده بود، در حملات تیمش هم حضور قابل توجهی درون محوطه جریمه فولاد داشت و در نهایت روی یکی از همین حملات بود که بالاتر از دو مدافع بلندزن فولاد، دروازه کنت را با ضربه‌ای تماشایی باز کرد تا زمینه‌ساز برتری تیمش شود. اکوان در ادامه هم نمایش قابل قبولی در دفع حملات فولادی‌ها داشت تا جایی که بدون شکل‌گیری موقعیتی جدی برای اهوازی‌ها، در نهایت شاگردان تارتار با سومین گل فصل این مدافع سی‌ساله به سمت پیروزی بروند و در نهایت با گل دقیقه آخری سالاری، سه امتیاز شیرین از بازی خانگی دشت کنند و این مدافع کرمانی هم به ترکیب تیم منتخب هفته راه پیدا کند.

1872074

*هافبک‌ها
مانوئل فرناندز (سپاهان) 
فرناندز در این فصل 13 مرتبه بیشتر فرصت حضور در ترکیب سپاهان را پیدا نکرده، اما هر وقت برای طلایی‌پوشان اصفهانی بازی کرده، به خوبی کیفیت بالا و مهارتش را به رخ کشیده است. در مصاف سپاهان برابر نفت مسجد سلیمان بار دیگر شاهد حضور هافبک پرتغالی پس از چندین هفته در ترکیب اصلی بودیم. او با اعتماد به نفس بالا نبض کار را در میانه میدان برای سپاهان در دست گرفته بود و نقش خود را در جریان پیروزی ارزشمند تیمش به خوبی ایفا کرد. قدرت حمل توپ و تکنیک بالای فرناندز یک بار دیگر بر سن بالای او چربید و او را به یکی از ستاره‌های هفته بدل کرد.

1872067

مهدی حسینی (مس رفسنجان)
مهدی حسینی یکی از بازیکنان شاخص این فصل مس رفسنجان بوده، که در مصاف با ملوان در ورزشگاه سیروس قایقران در کنار مهرداد رضایی توانست یکی از بهترین نمایش‌های خود را در طول این فصل ارائه بدهد. او در جریان پیروزی 4 بر صفر تیمش 2 مرتبه پاس گل داد و با دوندگی‌های بی‌امان خود اجازه موقعیت‌سازی به هافبک‌های پرتلاش ملوان را نداد، تا در خانه و مقابل چشمان بهت‌زده هواداران‌شان سنگین‌ترین شکست فصل را تجربه کنند.

1872072

محمود قائدرحمتی (آلومینیوم)
در روزی که گل‌گهر بهترین هافبک‌های خود را در میانه زمین گذاشته بود و سه مهاجم هم جلوتر از آنها کار می‌کردند تا صاحب موقعیت شوند، محمود قائدرحمتی در کنار دیگر هافبک‌های آلومینیوم، از جمله مصطفی احمدی،  روز درخشانی را سپری کرد و نمایشش طوری بود که بارها با توپ‌گیری و برتری در نبردهای زمینی و هوایی اجازه نداد بازیکنان مقابل او کار خاصی انجام بدهند. قائدرحمتی همچنین در حمل توپ فوق‌العاده عملکرد کرد و روی حرکات او بود که آلومینیوم از جناحین صاحب فرصت شد و با پاس‌های رو به جلو تیمش را راه انداخت. البته باید به بازی خوب بازیکنان دیگر مثل میلاد فخرالدینی (زننده تک گل سبزپوشان)، احسان حسینی و مسلمی‌پور در ترکیب آلومینیوم مقابل گل‌گهر اشاره کرد.

1872069

*وینگرها
گوستاوو واگنین (تراکتور)
در روزی که پرشورهای تبریزی دیدار سرنوشت‌سازی برای حفظ رتبه چهارم با تیم قعرنشین مس کرمان در پیش داشتند، درخشش بازیکنان خارجی این تیم می‌توانست بیشترین کمک را به خمس و تیمش کند که در نهایت همین‌طور هم شد و در حالی که ریکاردو آلوز بار دیگر با یک پاس گل خوش درخشید، ستاره اصلی این تیم گوستاوو واگنین لقب گرفت. ستاره برزیلی تی‌تی‌ها که در هفته‌های اخیر نمایش فوق العاده‌ای در ترکیب تیمش داشته، مثل همیشه با حضور به موقع درون محوطه جریمه حریف تیمش را در حملات هم همراهی کرد و روی یکی از همین نفوذها بود که گل اول تیمش را به ثمر رساند تا سیاه‌پوشان تبریزی برنده به رختکن بروند. با این حال هافبک 31 ساله تراکتور به این یک گل بسنده نکرد و در نیمه دوم هم بلافاصله پس از دریافت گل تساوی، به داد تیمش رسید و این بار با حضور در نقطه کور دفاع مس، دومین گلش را به ثمر رساند تا با این دبل، علاوه بر نزدیک کردن تراکتور به یک قدمی سهمیه، خودش را هم وارد ترکیب تیم منتخب هفته از نگاه ورزش سه کند.

1872070

مهدی ترابی (پرسپولیس)
مهدی ترابی این روزها به ستاره بی‌بدیل ترکیب یحیی تبدیل شده و همانند بازی‌های قبلی تاثیر مستقیمی در پیروزی تیمش داشت. او پشت استرس‌آورترین پنالتی فصل در یک دقیقه بسیار حساس ایستاد، اما با شوتی محکم به وسط دروازه، رشید مظاهری را فریب داد. او جدای از گل در سایر دقایق بازی نیز عملکرد خیره کننده‌ای در خط هافبک پرسپولیس داشت. ترابی در بازی‌های اخیر تاثیر مستقیمی در بردهای ارزشمند تیمش داشته است. او مقابل استقلال پاس گل طلایی سرخ‌ها را داد، جلوی گل‌گهر در حذفی گل زد و پاس گل داد و حالا در شرایطی که کل استادیوم نفسش را در سینه حبس کرده بود به زیبایی پنالتی زد. ترابی با تکنیک و خلاقیت منحصر به فرد خود در این روزها در خط هافبک تیمش می‌درخشد و اگر در دو بازی آینده نیز به این روند ادامه دهد می‌تواند مهره قهرمانی سرخ‌ها لقب بگیرد.

1871958

*پشت مهاجم 
طالب ریکانی (صنعت نفت) 
طالب ریکانی، کاپیتان صنعت نفت تا پیش از تعویض یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. در دقیقه 79 به این بهانه تعویض شد که نیروی جوانی به صنعت نفت تزریق شود و تیم در دفاع قوی‌تر شود که این حربه موثر واقع شد و نفت با دفاع از گل ممی‌زاده با تساوی یک بر یک زمین بازی را ترک کرد. نتیجه‌ای که ممکن است در روز آخر منجر به بقای صنعت نفت در لیگ برتر شود. طالب ریکانی زمانی که صاحب توپ می‌شد، سعی می‌کرد با گردش توپ خط دفاعی استقلال را آزار دهد و از همه مهمتر با دوندگی بی‌امان به تیمش در فاز دفاعی کمک کرد. طالب ریکانی به طور حتم یکی از نیروهایی است که در بقای احتمالی صنعت نفت بیشترین نقش را ایفاء می‌کند. او پیش از این بازی با هت‌تریک در بازی با نساجی به استادیوم آزادی آمد و با سوت پایان بازی از سوی کوپال ناظمی همانند همه هم‌تیمی‌هایش شادی کرد.

1872066

*مهاجم 
گادوین منشا (مس رفسنجان) 
انتخاب گادوین منشا برای تیم هفته بیست و هشتم لیگ برتر راحت‌ترین کار ممکن است. احتمالا اگر ربیعی این مهاجم نیجریه‌ای را در طول فصل همین‌قدر آماده در اختیار داشت، حالا تیمش می‌توانست حتی برای قهرمانی تلاش کند. او که هفته قبل با پاس گل خود زمینه پیروزی در دربی را فراهم کرد و مقابل آلومینیوم یک گل انفرادی تماشایی را ثبت کرده بود، مقابل مس ملوان 2 بار گلزنی کرد و یک مرتبه هم موفق به ارسال پاس گل شد، تا نه تنها شایسته حضور در تیم هفته باشد، که بتوان او را بهترین بازیکن هفته هم با عملکرد درخشانی که در انزلی داشت، نامید.

1872075

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا