موضوعات داغ

کلوپ: ساختن لیورپول جدید را استارت زده‌ایم

یورگن کلوپ فاش کرد، لیورپول تمرینات و سبک مربیگری خود را عوض کرده تا تیم تازه‌ای زیر نظر او ساخته شود.

قرمزها بعد از افتی که در این فصل داشتند، اکنون دوباره اوج گرفته‌اند و برد خانگی یک بر صفر برابر برنتفورد در شنبه، ششمین پیروزی متوالی آنها بود. این موفقیت‌ها در پی پیاده کردن تمرین‌ها و تاکتیک‌های جدید در تیم بوده؛ برای نمونه، الکساندر آرنولد از دفاع راست به هافبک وسط می‌آید و با این روش جدید در هفت بازی اخیر شش پاس گل داده است.

کلوپ گفت، باخت برابر بورنموث و سپس حذف از لیگ قهرمانان به دست رئال مادرید سبب شده تا روش‌های جدیدی را در تیم امتحان کند: «ما فرآیند جدیدی را شروع کرده‌ایم؛ انگار هوای تازه‌ای در تیم دمیده شده. مربیگری فرق کرده، تمرینات فرق کرده.»

مربی لیورپول تاکید کرد: «گفتیم امسال چیزی نداریم که از دست بدهیم، پس چرا یک لیورپول جدید را حالا شروع نکنیم؟ و این کاری بود که کردیم. در نتیجه لحظات خوب زیادی دیدم. ولی معلوم است که باید با این روش جدید تطابق پیدا کنیم، باید چیزهای تازه‌ای یاد بگیریم، باید صد درصد بهتر شویم و خواهیم شد.»

کلوپ ادامه داد: «در حال حاضر سه بازی در طول هفته داریم برای همین بهبود تیم خیلی ممکن نیست، جز این که به بچه‌ها بگوییم “این خوب بود” یا “این خیلی خوب نبود”.»

لیورپول بعد از پنج بازی که در پانزده روز انجام داد، تا دوشنبه آینده که به زمین لستر می‌رود، مسابقه دیگری ندارد. پس از آن در خانه میزبان استون ویلا است و در روز آخر در زمین ساوتهمپتون ته جدولی فصل را به پایان می‌رساند.

قرمزها از این تعطیلی طولانی مدت بهره گرفتند و برای از بین بردن خستگی بازیکنان در بارسلونا اردو زدند: «یک هفته طولانی برای تمرین در پیش داریم، بنابراین این اردو کمک می‌کند. بازیکنان هم کاملا با تغییرات همراه هستند. همه برای موقعیتی که در آن بودیم، دنبال راه حل می‌گشتند و حتی اگر برای این فصل کمی دیر شده باشد، توانستیم آن را پیدا کنیم. ما در کنار بچه‌ها چیز جدیدی را شروع کرده‌ایم و من از این بابت واقعا خوشحالم. اتفاق خیلی خاصی است.»

مربی لیورپول اضافه کرد: «بیشتر مدت این فصل، لذت بردن از بازی‌ها برای ما زیاد ساده نبود. در حال حاضر کار را یک خرده راحت‌تر کرده‌ایم و از این بابت واقعا خوشحالم. مدت طولانی، خودمان نبودیم. ولی این را هم می‌دانیم که در بهترین دوره‌هایمان، مسابقات سوپر سختی هم داشته‌ایم؛ بنابراین نباید این را از یاد ببریم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا