مسی تا ابد برای بارسلونا صبر نمی‌کند!

بارسا در تله مشکلات مالی و محرومیت از لیگ قهرمانان

با اتفاقاتی که در طول این هفته رخ داد، مشخص شد که مسی در پایان فصل باشگاه پاری سن ژرمن را ترک خواهد کرد.

مذاکرات در اواخر ماه آوریل به بن‌بست رسید و ادامه همکاری این دو طرف حالا کاملا غیرممکن شده است، خصوصا پس از اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داد و این ستاره آرژانتینی با سفر بدون همکاری به عربستان سعودی هواداران و مدیران این باشگاه را عصبانی کرد و با جریمه دو هفته‌ای روبرو شد.

حالا سوال اصلی این است که او قرار است فصل آینده در چه تیمی به میدان برود. خوان لاپورتا همچنان مصمم است که این بازیکن را به بارسلونا برگرداند اما شرایط فعلی حاکی از این است که او فرصتی برای حضور دوباره در نوکمپ ندارد.

عوامل بسیاری در حال حاضر دست به دست هم داده‌اند که او را از پوشیدن دوباره پیراهن این تیم دور کنند و این که مدیران این باشگاه همچنان در تلاش هستند تا با اقداماتی مانند پیش فروش بلیت‌های فصل آینده شرایط مالی را برای جذب او فراهم کنند هم کمک چندانی به بهبود این وضعیت نمی‌کند.

اصلی‌ترین مانع برای پیوستن مسی به بارسلونا مشکلات مالی این باشگاه و قوانین فرپلی مالی است. بارسلونا نتوانسته کاهش هزینه یا افزایش درآمد لازم برای فراهم کردن زمینه بازگشت این بازیکن را فراهم کند.

این مشکلی نیست که تنها مختص به مسی باشد. این وضعیت روی خریدهای احتمالی مانند اینیگو مارتینز یا ایلکای گوندوغان و حتی تمدید و ثبت قراردادهای جدید بازیکنانی چون گاوی، رونالد آرائوخو، بالده، مارکوس آلونسو و اینیاکی پنیا هم تاثیرگذار خواهد بود.

متئو آلِمانی، با وجود این که از 30 ژوئن دیگر در این باشگاه حضور نخواهد داشت، همچنان به مذاکره با لالیگا برای یافتن راهی در راستای عزم جزم بارسا برای بازگرداندن مسی ادامه می‌دهد. هرچند او هم دیگر به این همکاری باوری ندارد اما می‌داند که این موضوع اهمیت بسیاری برای لاپورتا دارد.

رییس باشگاه بارسلونا خواهان بازگشت این بازیکن آرژانتینی است و امیدوار است که بتواند با این کار خاطره جدایی تلخ او را پاک کند و ادای احترامی در خور جایگاه او در نوکمپ به این بازیکن کرده باشد.

مشکل اینجاست که سرعت در این موضوع حرف اول را می‌زند. مسی قرار نیست تا ابد منتظر بارسلونا بماند و این باشگاه در حال حاضر نمی‌تواند تضمینی برای حضور در فهرست این تیم به او بدهد.

دلیل اول این است که برنامه عملی مالی ارائه شده از سوی این باشگاه به لالیگا مورد پذیرش این سازمان قرار نگرفته است. اگر هم این برنامه مورد تایید قرار بگیرد، باید فرصت اجرای آن وجود داشته باشد. این یعنی بارسا باید شروع به فروش چند بازیکن کند تا فضای کافی برای پرداخت دستمزد بیشتر داشته باشد و معضل اصلی اینجاست که هیچ بازیکنی نمی‌خواهد جدا شود.

علاوه بر این، رقابت بسیاری هم وجود دارد. با این که پی اس جی دیگر از گردونه این رقابت کنار رفته اما پیشنهادهای دیوانه‌کننده از سوی عربستان سعودی که گفته می‌شود با دستمزد سالانه 400 میلیون یورویی همراه است کار را برای بارسا سخت خواهد کرد.

مسئله دیگر در زمینه ورزشی است. باید دید که آیا هیچ باشگاه قدرتمند اروپایی دیگری نیست که خواهان جذب مسی باشد؟ و البته نباید احتمال همیشگی پیوستن به لیگ فوتبال آمریکا را هم نادیده گرفت.

از سوی دیگر، نمی‌توان بی‌میلی مسی برای بازگشت به بارسلونا را هم انکار کرد. این ستاره آرژانتینی به خوبی از شرایط نوکمپ در چند ماه اخیر مطلع است. پرونده رسوایی نگریرا ممکن است با محرومیت‌هایی از سوی یوفا همراه شود که اجازه حضور در لیگ قهرمانان را به بارسا ندهد و این موضوع نقش مهمی را در تصمیم‌گیری او ایفا خواهد کرد.

معضلات مالی جدی هم ممکن است باعث شود که آن‌ها نتوانند تیم خوبی ببندند و شرایط برای آن‌ها دشوار می‌شود. این پروژه ورزشی که آن‌ها به او پیشنهاد داده‌اند بسیار مهم‌تر از پولی است که قرار است به این بازیکن پرداخت شود.

با این وجود، لاپورتا همچنان به اطرافیانش تاکید دارد که توانایی متقاعد کردن مسی و بازگرداندن او به این باشگاه را دارد اما تمامی شواهد حاکی از این است که در حال حاضر شانس او برای بازگشت به بارسلونا بسیار کم است و مشکل این است که آنها زمان کوتاهی در اختیار دارند. مسی قرار نیست تا روز آخر بازار نقل و انتقالات صبر کند تا برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا