موضوعات داغ

اسکالونی: سبک آرژانتین را به خاطر مسی عوض کردیم

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، می‎‌گوید این تیم سعی کرده به سبکی بازی کند که سازگاری بیشتری با لیونل مسی داشته باشد.

درخشش مسی در ترکیب تیم ملی آرژانتین باعث شد که این تیم بتواند پس از سال‌ها بار دیگر به رویای فتح جام جهانی برسد.

این بازیکن فاتح جام جهانی 2022 قطر شد تا به تمامی افتخارات ممکن در دوران حرفه‌ای خودش با پیراهن تیم ملی کشورش رسیده باشد و حالا اسکالونی اظهارات جالبی را درباره شرایط او در تیم ملی آرژانتین مطرح کرده است.

سرمربی این تیم در این باره گفت: «من فکر می‌کنم مهم است که بدانیم بازیکنی مانند او به چه چیزهایی نیاز دارد. در چند ماه اول با تیم ملی سعی کردیم کمی سریع‌تر بازی کنیم و سبک مستقیم‌تری را به کار بگیریم و متوجه شدیم که او با این شرایط راحت نیست.

بنابراین من فکر کردم که این یکی از اصول و معیارهای ماست، برای همه ما و کل تیم. این که بتوانیم بازیکنانی را پیدا کنیم که به او این اجازه را بدهند که فوتبال خودش را در زمین بازی به نمایش بگذارد.»

او درباره تنوع تاکتیکی تیمش اظهار داشت: «بازیکنان من می‌دانند که ما تیمی تک بعدی نیستیم و می‌توانیم هر وقت خواستیم سیستم را عوض کنیم. در آخر همه چیز شبیه به بازی شطرنج است، شما باید تلاش کنید به حریف ضربه بزنید و از اقدام مشابه توسط او جلوگیری کنید.

جنبه تاکتیکی و استراتژی‌ که شما به کار می‌گیرید نقشی اساسی در این میان دارد اما این واقعیت که بازیکنان خودشان را برای دیگر هم تیمی‌هایشان به زحمت بیاندازند و فدا کنند، اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا