موضوعات داغ

شرحی بر زیباترین گل نیمه نهایی لیگ قهرمانان

ادین ژکو، ستاره کهنه کار اینتر، با یک گل بسیار زیبا، زمینه ساز پیروزی مهم تیمش مقابل میلان شد.

اینتر به یک شروع توفانی و تنها 11 دقیقه نیاز داشت تا برتری خود را به میلان دیکته کرده و با زدن 2 گل زودهنگام و بی پاسخ در دیدار رفت در مسیر صعود فینال چمپیونزلیگ قرار بگیرد. ادین ژکو در دقیقه 8 گل اول نراتزوری را به زیباترین شکل ممکن وارد دروازه مایک مانیان کرد؛ این اولین حمله اینتر بود که به گل اول این تیم انجامید و می توان گفت سرنوشت بازی رفت را رقم زد.

هاکان چالهان اوغلو در هشتمین دقیقه از بازی پشت ضربه کرنر به دست آمده از سمت چپ ایستاد و آن را با سانتری مواج به داخل محوطه جریمه حریف فرستاد؛ ارسال قوس دار چالهان اوغلو که ارتفاع بالایی نداشت بعد از عبور از تیر مقابل ادین ژکو قرار گرفت؛ تصمیم آنی مهاجم بوسنایی اینتر یک ضربه روی پای محکم بود؛ ضربه ای که زدن آن در چنین شرایطی خیلی سخت به نظر می رسید.

ژکو با یک زمان‌بندی دقیق درست در لحظه ای که باید به توپ ضربه می زد این کار را کرد تا با حرکتی که بیشتر به حرکات رزمی شبیه بود شلیکی غیرقابل مهار را روانه دروازه میلان کند؛ مانیان شانسی برای مهار این ضربه پرقدرت و سریع نداشت تا شاهد به ثمر رسیدن یک سوپر گل باشیم.

1873810
1873812
1873809

حرکت ژکو برای اینکه توپ را از آن ارتفاع شوت کند او را به یک کونگ فو کار شبیه کرده بود؛ درست در همین لحظه مانیان، دروازه‌بان میلان، هم شبیه یک مجسمه فقط در حال تماشای ورود توپ به سه کنج دروازه بود تا در شب سکونشینی زلاتان ابراهیموویچ یک گل شبیه گل هایی که او معمولا می زند را شاهد باشیم.

1873807

ادین ژکو در غیاب زلاتان که سابقه پوشیدن پیراهن اینتر را هم دارد دروازه میلان را به سبک او و به زیباترین شکل ممکن باز کرد تا ستاره سوئدی روسونری کنار رافائل لیائو، ستاره مصدوم تیم، با حرص و استرس بازی را تماشا کند. قدرت بدنی بالای ژکو که کالابریا را با وجود یارگیری سایه به سایه مغلوب خود کرد نیز به زیبایی های این گل می افزاید.

1873808

مهاجم کهنه کار اینتر در طول این فصل روند پرنوسانی داشته و درست قبل از دربی حساس اروپایی مقابل میلان طلسم سنگین گلزنی خود را باطل کرد. او پنجشنبه هفته گذشته بعد از 119 گل برای اینتر در آستانه دربی میلان گل زد. آخرین گل‌های او در چهارم ژانویه برابر ناپولی و سپس 18 ژانویه در فینال سوپرجام ایتالیا برابر میلان بودند تا اینکه طی کمتر از 10 روز 3 گل مهم زد. ژکو تعداد گل‌های فصل خود را به 14 رساند تا در آستانه رسیدن به 17 گلی قرار بگیرد که منجر به تمدید قراردادش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا