موضوعات داغ

فوری: آخرین شانس تیم‌های ایرانی در آسیا

تعدادی از باشگاه‌های ایرانی، امیدوار به حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شدند.

مصطفی زارعی، مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در این باره گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا طی چند نامه از فدراسیون فوتبال ایران خواسته بود که نحوه انتخاب نمایندگان را برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده معرفی کند.

او ادامه داد: فدراسیون فوتبال در مرحله اول در اواخر فروردین‌ ماه نحوه انتخاب نمایندگان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع داده است که نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان سال آتی تلفیقی از قهرمان سال گذشته لیگ برتر (استقلال)، قهرمان جام حذفی سال گذشته (نساجی مازندران، قهرمان جام حذفی امسال و قهرمان لیگ سال جاری (پرسپولیس) است و همان زمان اعلام کرد که مسابقات لیگ‌های ایران در اواسط خرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

مدیر مجوز باشگاهی تصریح کرد: نامه دومی که به فدراسیون در رابطه با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان برای سال آینده ارسال کرده نامه‌ای است که فدراسیون می‌بایست باشگاه‌هایی که موفق به اخذ مجوز باشگاهی شدند را معرفی می‌کرد که این نامه بر اساس تصمیمات هیئت بدوی و استیناف مجوز در دهم خرداد ماه بعد از مشخص شدن نتیجه بازی فینال جام حذفی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

وی گفت: بر اساس روال سالیان گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌بایست نسبت به بررسی تصمیمات هیئت بدوی و استیناف صدور مجوز اقدام می‌کرد و لیست نهایی باشگاه‌هایی که مجوز دریافت می‌کردند را اعلام می‌نمود و فدراسیون فوتبال هم بر اساس این لیست نهایی اعلام شده از طرف AFC باشگاه‌ها را برای ثبت نام در لیگ قهرمانان معرفی می‌کرد.

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای تاکید کرد: روز گذشته این موضوع استعلام شد و کارشناسان این کنفدراسیون اعلام کردند با توجه به تغییر در زمان‌بندی اجرای لیگ قهرمانان از زمستان- پاییز به تابستان- بهار که امسال اتفاق افتاده، این لیست اواسط تیر ماه اعلام خواهد شد و باشگاه‌ها فعلاً می‌توانند بر اساس نتایج مجوز باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان ثبت‌نام کنند و اگر نیاز باشد تغییرات بعدی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد کرد.

زارعی در پایان گفت: بر همین اساس مدارک کلیه باشگاه‌های ایرانی ظرف امروز و فردا از طریق سازمان لیگ و روابط بین‌الملل فدراسیون ارسال خواهد شد.

گفتنی است، باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، نساجی، تراکتور، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان در مرحله گذشته توانستند مدارک خود را برای دریافت مجوز حرفه‌ای به کمیته فدراسیون فوتبال ارسال کنند و تا فردا نیز وقت دارند مدارک خود را تکمیل کنند و بنابر ترتیب در نظر گرفته شده توسط فدراسیون، به لیگ قهرمانان آسیا برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا