موضوعات داغ

فراتر از یک گل معمولی: ثبت‌نام سردار در تاریخ رم!

گل زیبای سردار آزمون به لچه فراتر از یک گل معمولی بود.

گل تساوی سردار آزمون مقابل لچه در نوع خود تاریخی بود. نه تنها به این دلیل که آغازگر کامبک رویایی رم بود، بلکه مهمتر از همه به این دلیل که رقم زننده اولین گل تاریخ یک ایرانی با پیراهن رم بود.

در فوتبالی که به طور فزاینده‌ای جهانی می‌شود و در هر نقطه از جهان در حال پیشرفت است، دیگر جای تعجب نیست که تیم‌ها از بازیکنان بسیاری از کشورهای مختلف تشکیل شده باشند. روندی که در طول سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر شده و باشگاه رم نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

ایران به چهل و چهارمین کشور (به جز ایتالیا) تبدیل شد که در بین گلزنان تاریخ باشگاه رم سهم دارد. در واقع سردار با این گل زیبایی که به ثمر رساند ایران را هم به جمع کشورهایی اضافه کرد که بازیکنان آنها موفق شده‌اند برای رم گلزنی کنند.

دو قدرت اصلی فوتبال آمریکای جنوبی یعنی برزیل و آرژانتین در این رده‌بندی ویژه صدرنشین هستند. بازیکنان آلبی سلستی با 38 نماینده که در مجموع 542 گل برای رم به ثمر رسانده‌اند، از این حیث بهترین هستند. بازیکنی که بیشترین گل را به ثمر رساند پدرو مانفردینی با 101 گل است و آبل بالبو با 87 گل در رده‌های بعدی قرار دارد.

مقام دوم به برزیلی‌ها اختصاص دارد، آن هم با 324 گل زده از 47 بازیکن مختلف. مقام سوم اما برای بوسنی و هرزگوین است که در تاریخ چهار بازیکن از این کشور پیراهن رم را بر تن کرده‌اند. زوکانوویچ و تاهوروویچ که هرگز به گل نرسیدند اما میرالم پیانیچ با 30 گل و بالاتر از همه ادین ژکو، سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه با 119 گل قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا