علی علیپور؛ قهرمانی که با جدایی طارمی به اوج رسید

فصل گذشته تیم پرسپولیس با اتکا به درخشش مهدی طارمی، مهاجم ملی پوشش تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده و‌ این بازیکن با زدن هفت گل، درخششی خیره کننده در ترکیب این تیم داشت.

به نقل از وبسایت Afc، اما در ژانویه 2018 طارمی تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفت و با قراردادی 18 ماهه به تیم الغرافه قطر پیوست. باشگاه پرسپولیس که با محرومیت نقل و انتقالاتی رو به رو شده است، پس از جدایی برترین گلزنش مجبور به اتکا به نیروهایی است که پیش از این در این تیم‌ حضور داشته اند.

چرا که درخشش دوباره در لیگ قهرمانان آسیا و البته دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ ایران، اهداف اصلی این باشگاه و هواداران پرشورش خواهد بود.

علی علیپور - مهدی طارمی

اما جدایی طارمی نه تنها به ضرر سرخپوشان نبوده است، بلکه باعث پیشرفت و رو آمدن بازیکن جوان و 23 این تیم، علی علیپور شده است. بازیکنی که فصل پیش 6 بار در لیگ قهرمانان گلزنی کرده بود، در این فصل بیشتر مورد اعتماد برانکو ایوانکوویچ قرار گرفته و به مهاجم اول این تیم در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شده است.

علیپور دو سال جوان تر و البته شش سانتی متر کوتاه قامت تر از مهدی طارمی بوده و همین باعث شده برخلاف طارمی که یک مهاجم نوک سنتی با اتکا به نبردهای هوایی و تن به تن است، او بازیکنی باهوش و سریع باشد که در هر جای زمین سرک کشیده تا برای خود فضایی مناسب و موقعیتی خوب برای گلزنی دست و پا کند.

اعتقاد راسخ برانکو به شماره 70 تیمش در این فصل موجب شکوفایی این مهاجم جوان شده است، به طوریکه تا به این جای فصل 17 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است؛ آماری بیشتر از تمام ادوار حضورش در لیگ برتر ایران از سال 2013 در تیم راه آهن و سپس 4 فصل حضور در پرسپولیس بوده است.

درخشش علیپور در این فصل باعث شده تیمش با اختلافی 16 امتیازی در صدرجدول قرار داشته باشد و این تیم اکنون تنها با کسب سه امتیاز از شش بازی باقی مانده برای یازدهمین مرتبه قهرمان ایران خواهد شد.

گادوین منشا - علی علیپور

به نظر می رسد با این اختلاف ایجاد شده، ارتش سرخ برانکو از این پس تمرکزش را بر روی لیگ قهرمانان آسیا خواهد گذاشت؛ جایی که این تیم در گروه سخت C قرار گرفته و با السد قطر، الوصل امارات و نسف قارشی ازبکستان همگروه شده است.

تیم پرسپولیس در بازی نخست در استادیوم آزادی با درخشش علیپور و بریسی که او انجام داد به سه گل نسف را شکست داد؛ اما در روز دوم این رقابت ها با نتیجه سه بر یک برابر السد قطر شکست خورد تا در جای دوم جدول رده بندی گروه سوم‌جای گرفته باشند.

علیپور اما قععا در این فصل به دنبال این است که رکورد هفت گل زده طارمی را بشکند تا نامش را بیش از پیش در آسیا مطرح کند و البته احتمالا جدالی جذاب با طارمی در جدول برترین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا