موضوعات داغ

آبروریزی زشت در جشن قهرمانی بارسا: فرار کنید!

جشن قهرمانی بارسلونا در لالیگا با خشم ناگهانی هواداران اسپانیول مواجه شد تا لحظات عجیبی را در ورزشگاه آر سی دی ای شاهد باشیم.

بارسلونا برای قطعی کردن بیست و هفتمین قهرمانی خود در لالیگا به کسب پیروزی در خانه اسپانیول در هفته سی و چهارم نیاز داشت. این اتفاق بدون دردسر خاصی رخ داد و شاگردان ژاوی موفق شدند حریف خود را با نتیجه 4-2 شکست داده و 4 هفته پیش از پایان فصل جشن قهرمانی بگیرند؛ جشنی که بیش از یک دقیقه دوام نداشت و با هجوم هواداران خشمگین میزبان به داخل زمین نیمه تمام رها شد!

شاید این جواب صحبت‌های اخیر خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا بود که بیشتر به یک کری هواداری شبیه بود. او چند روز پیش در جمع هواداران گفته بود: «خیلی خوب می‌شود اگر بتوانیم در ورزشگاه اسپانیول جشن قهرمانی بگیریم و این لذت خاصی دارد. البته که نیاز به توضیح بیشتر نیست و خودتان خوب می‌دانید برای چه چنین حرفی می‌زنم.»

1875488
1875489

ده‌ها هزار هوادار اسپانیول امشب در ورزشگاه حضور یافته بودند به این امید که تیم‍شان با شکست دادن بارسا یا حداقل گرفتن یک مساوی، از وقوع اتفاقی که به هیچ عنوان دوستش نداشتند جلوگیری کند. اسپانیول اما چنین قدرتی نداشت و آنها در حالی شکست مقابل همشهری قدرتمندشان را تماشا می‌کردند که در گوشه‌ای از مغزشان به لحظه سوت پایان و آن چه لاپورتا وعده داده بود می‌اندیشیدند؛ آنها در نهایت انتقام رودررو را انتخاب کردند تا کینه‌ای باقی نگذارند!

1875487

لحظه موعود فرا رسید و داور لحظاتی بعد از اینکه اسپانیول گل دوم را زد در سوت خود به نشانه پیروزی 4-2 بارسلونا دمید تا نیمکت نشینان و بازیکنان داخل زمین باهم یک حلقه بزرگ تشکیل داده و جشن قهرمانی آغاز شود. در این حین برخی از هواداران اسپانیول ورزشگاه را ترک کرده بودند، عده‌ای خود را به ندیدن زده و توان تماشای جشن رقیب را نداشتند و عده‌ای نیز خود را آماده یک حمله تاریخی کرده بودند؛ حمله‌ای که درست یک دقیقه بعد از شروع جشن بارسا انجام شد و کل ورزشگاه را به هم ریخت.

1875501
اعضای تیم بارسلونا از ترس پا فرار گذاشتند و یکی از مربیان این تیم نیز در همین حین در آستانه رسیدن به رختکن تعادل خود را از دست داد تا موجب خنده بازیکنان شود. در میان بازیکنان بارسلونا بوسکتس و آرائوخو عصبانی تر از بقیه بودند و قصد داشتند با هواداران حریف درگیر شوند اما این اجازه به آنها داده نشد.
1875490

آنهایی که از پای گیرنده‌های خود جشن قهرمانی بارسلونا را تماشا می‌کردند یک باره با فروپاشی حلقه جشن اعضای این تیم و فرار بازیکنان و مربیان آبی اناری‌ها به رختکن مواجه شدند. در نگاه اول چیزی قابل تشخیص نبود اما وقتی دوربین تغییر زاویه داد، گوشه‌ای از ورزشگاه نمایان شد که در آن صدها هوادار خشمگین اسپانیول سکوها را ترک کرده و با سرعت باد خود را به زمین مسابقه رسانده بودند تا از خجالت بازیکنان بارسلونا دربیایند. هدف آنها مشخص بود، برهم زدن جشن قهرمانی رقیب اما نحوه انجام این کار مشخص نبود و اگر اعضای تیم بارسا ماندن را به فرار ترجیح می‌دادند شاید صحنه‌های ناگواری را شاهد می‌شدیم.

1875484

شاگردان ژاوی بی‌خیال خستگی بعد از بازی با همه توان خود فاصله چند ده متری تا رختکن را دویدند تا از دست هواداران خشمگین اسپانیول در امان بمانند. نیروهای امینیتی حاضر در ورزشگاه نیز سریعا وارد عمل شده و مقابل ورودی رختکن را گرفتند تا کسی جز بازیکنان و مربیان میهمان از آن وارد نشود. تیفوسی‌های اسپانیول هم که از به سرانجام رساندن ماموریت خود ناکام مانده بودند به سکوها برگشتند؛ آنها هم ته دل خود راضی بودند؛ درست است که تیم‌شان بازی را بد باخت و بارسا هم قهرمان شد اما مهم این بود که جشن قهرمانی آبی اناری‌ها طبق آنچه که لاپورتا وعده‌اش را داده بود برگزار نشد و نیمه تمام ماند!

1875483

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا