موضوعات داغ

تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر

هفته نشست‌های جنجالی لیگ برتر در زمین فوتبال هم پرافت‌و‌خیز دنبال شد.

هفته ماقبل پایانی لیگ برتر در بالاترین سطح از هیجان در هفت شهر برگزار شد و در مجموع هشت مسابقه، شاهد به ثمر رسیدن پانزده گل در پنج بازی بودیم تا هفته ای نسبتا کم گل را با وجود پیروزی های پرگل صدرنشینان، شاهد باشیم.

هفته ای که با بردهای شگفت انگیز پرسپولیس و سپاهان در آخرین بازی خانگی همراه بود، قطعی شدن سقوط نفت مسجدسلیمان و کشیده شدن ماراتن قهرمانی و بقا در لیگ برتر به هفته پایانی را هم در بر داشت.

پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور چهار تیم پیروز این هفته بودند و صنعت نفت هم در آبادان مقابل ذوب به تساوی رسید تا تنها مساوی گل‌دار این هفته در آبادان شکل بگیرد.

با در نظر داشتن درخشش بازیکنانی که خارج از ترکیب تیم منتخب هفته قرار دارند، تحریریه ورزش سه، این آرایش از بازیکنان را برای تیم هفته انتخاب می‌کند؛

دروازه بان:

نیما میرزازاد (سپاهان)

کمتر دنبال‌کننده‌ فوتبال ایرانی پیش بینی می کرد گلر تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر از سپاهان باشد اما نام او پیام نیازمند نباشد. نیما میرزازاد، گلر دوم سپاهان که در این فصل از رقابت‌ها در ترکیب تیمش به میدان نرفته بود، در دقیقه شصت بازی جایگزین پیام نیازمند شد تا اولین تجربه حضور در لیگ بیست و دوم با لباس سپاهان را تجربه کند. حضوری که البته با استقبال جالب پیکانی ها همراه شد و بلافاصله موقعیتی جدی روی دروازه او خلق کردند اما گلر سابق نساجی با یک دبل سیو تماشایی، شروع کارش در این بازی را با موفقیت آغاز کرد. اوج کار میرزازاد، مهار ضربه پنالتی ثابت ایمانی، کاپیتان امروز پیکانی ها بود که با یک واکنش زیبا، مانع از خراب شدن کلین شیت مشترک با نیازمند شد. عملکردی که او را با سی دقیقه بازی، به ترکیب تیم منتخب هفته تحمیل کرد.

مدافعان:

دانیال اسماعیلی‌فر (پرسپولیس)

یک نمایش متفاوت و استاندارد دیگر از مدافع راستی که خیال یحیی گل‌محمدی را کاملا راحت کرده؛ دانیال در هماهنگی قابل توجه با سعید صادقی سمت راست این تیم را هم به بالانسی هم‌تراز با سمت مقابل که ترابی و وحید امیری با یکدیگر مشارکت دارند، رسانده‌اند. دانیال البته اگر خوش‌شانس بود در این بازی می‌توانست پاس گل هم به نام خود کند که باز هم فرصت‌سوزی مهاجمان تیمش مانع از این اتفاق شد. اسماعیلی‌فر اما در فاز دفاعی نیز به شکلی عمل کرده که خیال سعید صادقی و البته یحیی گل‌محمدی برای برنامه‌ریزی حملات این تیم در سمت راست تخت شده است. او با نمایشی موفق در سمت راست و در فاز دفاعی باعث شد تا گل‌گهر در همان ابتدای نیمه دوم دو بازیکن سمت چپ تیمش را (تبریزی و خدابنده‌لو) را تغییر دهد و امیدوار به تغییر باشد اما در روند حرکتی شماره پنج سرخ‌ها تفاوتی شکل نگرفت و او تا آخرین لحظه توانست شب خوب خود در آزادی را با ریتمی مناسب به پایان برساند.

محمدحسین مرادمند (استقلال)

مدافع میانی آبی‌ها که در بازی دور رفت مقابل مس رفسنجان طعم تلخ مصدومیت را چشیده بود، خاطره تلخ این مسابقه را با گلزنی در بازی برگشت به دست فراموشی سپرد تا شبی ماندگار برای خود و هواداران رقم بزند. محمدحسین که با رهایی از بند مصدومیت در پی فرصتی برای اثبات توانایی هایش بود، امشب این فرصت را به دست آورد و برابر مس رفسنجان استحکام خود در خط دفاعی را به رخ کشید اما آنچه که او را از سایر مدافعین این هفته متمایز می‌کند، گلی بود که استقلال را از شکست در رفسنجان نجات داد و زمینه ساز بازگشت آبی‌ها در برابر تیم سختکوش و پرمهره ربیعی شد. حالا مرادمند با این نمایش می‌تواند به حضور در ترکیب اصلی استقلال در بازی‌های آینده امیدوار باشد و البته مزد این درخشش را با حضور در ترکیب تیم منتخب هفته بگیرد.

میلاد زکی‌پور (سپاهان)

مدافع چپ طلایی‌پوشان در اصفهان بار دیگر عملکرد موثری از خود به جا گذاشت و درست در لحظاتی که مقاومت پیکانی‌ها هواداران این تیم را نگران کرده بود، با یک نفوذ عالی به قلب دفاع پیکان موفق شد وحید کاظمی را مجاب به اعلام خطای پنالتی کند تا شهریار مغانلو با گلزنی از پنالتی بدست آمده توسط این بازیکن سپاهان را از حریف پیش بیندازد. زکی‌پور در ادامه مسابقه هم نمایش قابل قبولی در ترکیب تیمش داشت و بار حملات سپاهان از سمت چپ دفاعی را به دوش می‌کشید و البته در کارهای تدافعی هم از پس وظایف برآمد تا سپاهان از این سمت اصطلاحا پشت نخورد و یک روز آرام در دفاع و پرافت‌وخیز در حمله برای مدافع ملی‌پوش سپاهان ثبت شود.

خط میانی:

امید نورافکن (سپاهان)

هافبک میانی سپاهان در یکی از بهترین نمایش‌های فصل خود با درخشش در ترکیب طلایی پوشان، زمینه ساز برتری پرگل تیمش برابر پیکان شد. نورافکن که این مسابقه را به عنوان وینگر آغاز کرده بود، مسئولیت اصلی خود را گلسازی و گلزنی می‌دید و با انجام وظایف محوله از سوی کادر فنی، پایان خوشی برای دیدارهای خانگی تیمش رقم زد. امید که در این بازی چند موقعیت فوق العاده برای احمدزاده و مغانلو ساخته بود، در انتهای نیمه اول با پاس به موقع خود زمینه ساز گلزنی رامین رضاییان شد. امید در نهایت در نیمه دوم خودش دست به کار شد و با دو گل فوق العاده، پیکان را هم به سیاهه پرشمار قربانی های این فصل خود روی شوتزنی اضافه کرد تا با این نمایش درخشان در آخرین بازی خانگی تیمش، راهی ترکیب تیم منتخب شود.

زبیر نیکنفس (استقلال)

ستاره خط میانی استقلال در رفسنجان بار دیگر ثابت کرد اگر ساپینتو دنبال یک بازیکن جنگنده و مقتدر با قابلیت پخش توپ در کانال های بین خطوط حریف باشد، می تواند جلوتر از هر بازیکن دیگری روی او حساب کند. نیکنفس که در غیاب چشمی به عنوان هافبک دفاعی استقلال کار را از ابتدا آغاز کرده بود، با توپ‌گیری‌ها و قطع ارتباط بین بازیکنان حریف در طول مسابقه مانع از شکل گیری کامل حملات مسی ها شده و به خوبی از پس وظایف محوله از سوی ساپنیتو برآمد. زبیر که در ابتدای نیم فصل دوم با وجود درخشش در ترکیب آبی ها به خاطر مصدومیت از جمع بازیکنان فیکس کنار رفت، دوباره به روزهای اوج برگشته و پس از ارسال پاس گل در بازی حذفی مقابل پارس جم و نمایش امروز، به ظنر می رسد که علاوه بر حضور در ترکیب تیم منتخب هفته از نگاه ورزش سه، به ترکیب اصلی تیمش هم برمی‌گردد.

وحید امیری (پرسپولیس)
بازوبند کاپیتانی پرسپولیس بار دیگر بر بازوی وحید امیری بود و او نقش رهبری را به بهترین شکل ممکن ایفا کرد. وحید در این بازی زوج خط حمله را با عیسی تشکیل داد اما در طول مسابقه به عنوان وینگر چپ و راست و هافبک تهاجمی بازی کرد. امیری در صحنه گل اول، به خوبی ارسال ترابی را کنترل کرد و بدون عجله و هیجان، پاس به عقب را برای سعید صادقی مهیا کرد تا او در نقش شوتزن ظاهر شود. امیری دقایقی بعد در صحنه گل سعید صادقی هم اثرگذاری داشت و با ضربه پاس را برای عیسی بفرستد و سپس تماشاگر گلی دیگر از بازیکنان تیم باشد. در این دو گل و سایر حملات پرسپولیس، رد پای این ستاره 35 ساله مشخص بود و او نشان داد که همچنان یک مهره جانشین برای یحیی گل‎محمدی است.

* سعید صادقی (پرسپولیس)
بدون شک سعید صادقی یکی از بهترین‌ نمایش‌های خود در دوران حضور در جمع سرخپوشان را برابر تیم سابق خود داشت. این بازیکن پاس گل اول و چهارم پرسپولیس را برای مهدی ترابی ارسال کرد و همچنین موفق شد گل دوم سرخپوشان را وارد دروازه محسن فروزان کند تا تعداد پاس گل‌های خود در لیگ بیست دوم را به عدد سه و تعداد گل‌هایش را به پنج برساند و به یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های پرسپولیس در جریان پیروزی پر گل برابر گل‌گهر سیرجان تبدیل شود. صادقی که فصل گذشته با پیراهن گل‌گهر عنوان بهترین پاسور لیگ برتر را از آن خود کرده بود، اگرچه در پیراهن پرسپولیس موفق به تکرار این رکورد نشد اما همواره نمایش‌ فوق‌العاده‌ای در میانه زمین داشته و یکی از بازیکنان مهم در مسیر صدرنشینی این تیم بوده است.

مهدی ترابی (پرسپولیس)
اگرچه همه بازیکنان پرسپولیس عملکرد خوبی داشتند اما ستاره پرسپولیس مقابل گل‌گهر، مهدی ترابی بود. ترابی در صحنه گل اول یک ارسال داشت و سپس به سرعت وارد محوطه جریمه شد تا روی ریباند گلزنی کند. او همچنین دقایقی بعد از پشت محوطه جریمه و روی ضربه ایستگاهی موفق شد با یک شوت ناگهانی دروازه محسن فروزان را باز کند. اما گل سوم ستاره پرسپولیس گلی هنرمندانه و تماشایی بود، پس از کنترل در مقابل محوطه جریمه توپ را به صورت چیپ به سمت دروازه فرستاد تا یکی از زیباترین گل‌های این فصل خود را به ثمر برساند و با هت‌تریک توپ این بازی را به خانه ببرد.

مهاجمان:

محمد قنبری (تراکتور)

مهاجم پرشورها که در این فصل از رقابت‌ها با گلزنی مقابل استقلال در کانون توجه قرار گرفته بود، بار دیگر در آستانه این مسابقه موتورش روشن شد و با یک گل دقیقه نودی، به دست آمدن جایگاه چهارمی تیمش در این دوره از رقابت‌ها را شیرین تر کرد. قنبری که در طول بازی هم بارها با حرکات خود در زمین نساجی، مدافعین تیم کارلوس هرناندز را تحت فشار قرار داده بود، در حالی که تی‌تی‌ها از واکنش‌های حقیقی عاصی شده بودند، یکی از بهترین گل‌های فصل تراکتور را در آخرین دقیقه بازی به ثمر رساند تا علاوه بر ثبت گل پیروزی بخش، حضور در ترکیب تیم منتخب هفته را هم دوباره بعد از بازی با استقلال در هفته پانزدهم، تجربه کند.

شهریار مغانلو (سپاهان)

مهاجم نوک سپاهان که یکی از بازیکنان بدون جایگزین طلایی پوشان در طول فصل محسوب می‌شود، پس از غیبت در بازی هفته قبل مقابل نفت مسجدسلیمان، این هفته با توپی پر پای به زمین نقش جهان گذاشت و در حالی که یکی دو موقعیت مسلم گلزنی را از دست داده بود، با گلزنی از روی نقطه پنالتی قفل دروازه رشید را بازی کرد تا شروع کننده روند گلزنی تیمش در این بازی باشد. البته که درخشش مغانلو به همین جا ختم نشد و ستاره ملی پوش سپاهان، با یک ضربه سر بالاتر از دستان گلر پیکان، دوازدهمین گل فصل خود را به ثمر رساند تا به تنهایی در صدر جدول گلزنان باشد. پاس گل او به امید نورافکن هم خامه روی کیک جشن بازی فوق العاده او برابر پیکان بود که کادو حضور در تیم منتخب هفته را هم برای او به دنبال داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا